UZA@home, jouw digitale kompas

Het patiëntenportaal van het UZA ondersteunt en begeleidt je tijdens je zorgtraject in ons ziekenhuis. Volg online alle stappen van je behandelings- en herstelproces op samen met onze zorgverleners. Hou op regelmatige basis je parameters bij, lees alle informatie na wanneer jou dat past en bereid je ziekenhuisbezoek optimaal voor vanop afstand.

UZA@home telemonitoring

Gebruiksvoorwaarden en privacy

Je zorgverlener nodigt je uit een account te maken op het patiëntenportaal UZA@ home. Door het aanmaken van een account bevestig je dat het UZA via het UZA@ home-platform gegevens met jou, als patiënt, mag delen. Gegevens die jij, als patiënt, via het platform deelt, mag het UZA verwerken zoals andere gegevens in het kader van de zorg die het UZA aan jou, als patiënt, biedt. 

Lees de volledige privacyverklaring van het UZA hier na. Voor meer info en vragen kan je terecht bij dpo@uza.be

Wat kan je doen in UZA@home?

  • Medisch dossier inkijken

    Via UZA@home kan je zelf op elk moment je medisch dossier inlezen. Alle gegevens zoals laboresultaten, documenten en allergieën vind je hierin terug.
  • Afspraken maken & beheren

    Via UZA home kan je afspraken maken en bekijken welke raadplegingen voor jou gepland staan. Lees ook na hoe je je kan voorbereiden op je afspraak. Geplande opnames en dagopnames zijn in deze versie van de UZA@home nog niet meegenomen in het overzicht.
  • Digitale thuisopvolging

    In je vertrouwde thuisomgeving verblijven terwijl een zorgteam op afstand over je waakt.
  • Tele- en videoconsultatie

    Raadplegingen die niet in het ziekenhuis plaats hoeven te vinden, kunnen via een tele- of videoconsult verlopen.
  • Educatie & vragenlijsten

    Volg jouw zorgtraject actief mee op via de informatie die we je sturen over je aandoening, onderzoek of ingreep. Vul de vragenlijsten in zodat we je afspraak goed kunnen voorbereiden.
  • Maaltijdkeuze bij opname

    Verblijf je meerdere dagen in het UZA? Dan kan je je maaltijden zelf digitaal samenstellen.

Hulp nodig?

UZA@home support team

Niet beschikbaar
Je kan bij het UZA@home support team terecht voor technische bijstand.

Veelgestelde vragen over UZA@home

Om je een eerste keer aan te melden op UZA@home, ontvang je vooraf een sms van het UZA.

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Meld je aan met een digitale sleutel (bv. eID-kaartlezer of itsme®-app). Daarmee heb je de garantie dat je gegevens maximaal beschermd zijn.
  4. Je bent nu aangemeld op UZA@home.
UZA@home_hoe meld ik me aan

Om je kind een eerste keer aan te melden op UZA@home, ontvang je vooraf een sms van het UZA.

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Meld je aan met de digitale sleutel van je kind, de KidsID, en een kaartlezer.
  4. Je bent nu aangemeld op het UZA@home account van je kind.

Andere optie: 

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Als ouder of voogd van een minderjarig kind kan je ook met je eigen eID of Itsme®-app aanmelden op het profiel van je kind. Hierbij volg je de procedure alsof je voor jezelf inlogt.
  4. Geef in de keuzemenu aan dat je inlogt voor je minderjarig kind.
  5. Je bent nu aangemeld op het UZA@ home account van je kind.
  • Patiënten tussen 0 en 5 jaar kunnen zich voorlopig nog niet digitaal aanmelden in UZA@ home. Zij kunnen zich voor hun afspraak samen met hun begeleider aanmelden aan de kiosken in de inkomhal van het UZA.
  • Patiënten tussen 6 en 11 jaar kunnen zich aanmelden met hun kids-ID of andere sleutel (excl. Itsme®-app).
  • Patiënten tussen 12 en 17 jaar kunnen zich aanmelden met hun eID of andere sleutel (excl. Itsme®-app).
  • Buitenlandse patiënten (zonder Belgisch rijksregisternummer) kunnen niet digitaal aanmelden in UZA@ home via eHealth, maar moeten ter plekke in het UZA een informed consent (IC) ondertekenen om digitaal toegang te krijgen met een boxcode. Vraag meer info op het medisch sercetariaat van de dienst. 

Ondervind je problemen om aan te melden met een digitale sleutel, lees veelgestelde vragen over aanmelden met een digitale sleutel na of neem contact op met de helpdesk van eHealth via support@ehealth.fgov.be of +32 (0)2 788 51 55 (ma-vr: 7 - 20 uur).

De pincode van je eID verloren? Raadpleeg de info op www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode/.

Als je binnenkort een raadpleging hebt in het UZA, ontvang je twee dagen vooraf een herinnering per sms. Wie de UZA@ home app gedownload heeft, ontvangt in plaats van deze sms een notificatie van UZA@ home ter herinnering van zijn/haar afspraak. Tenminste als je toestaat dat de UZA@ home app je notificaties stuurt. Wie de notificaties niet toestaat, ontvangt nog wel steeds een sms.

Hoe laat ik notificaties van de UZA@ home app toe?

Bij het eerste gebruik van de app zal UZA@ home automatisch vragen of je meldingen wil ontvangen. Klik hier dan op ‘Ja’.
Toch per ongeluk ‘Nee’ aangeklikt? Ga dan naar je instellingen om de toegang toch aan te zetten.

Ik heb notificaties toegestaan voor UZA@ home, maar ontvang geen notificaties of sms?
Kijk zeker goed na bij de instellingen op je telefoon dat je voor UZA@ home meldingen toestaat.

Zie hieronder voor IOS en Andoid:

UZA@home_afspraakmeldingen

Vindt jouw raadpleging niet in het ziekenhuis plaats, maar via een teleconsultatie, dan kan je via UZA@ home inbellen.

  1. Als je teleconsultatie ingepland wordt, ontvang je een sms met afspraakdetails. Lees hier hoe je je aanmeldt op UZA@ home.
  2. 15 minuten voor je afspraak ontvang je een sms om je teleconsultatie te openen via UZA@ home.
  3. Klik in UZA@ home op ‘Open gesprek’ om in te bellen. 
  4. Klik op ‘Click to Start Video Chat’ om je camera op je smartphone, tablet of computer aan te zetten.  
  5. Wacht tot je zorgverlener deelneemt aan het gesprek.
  6. Is het gesprek gedaan? Klik op ‘Gesprek Verlaten’.
  1. Op de homepage van UZA@ home klik je onder de tab 'Diensten' op ‘Mijn maaltijdkeuze’.
  2. Selecteer een dag en een maaltijdmoment. Klik op een blauw icoon bij ontbijt, middag of avond. Je kan steeds voor vijf dagen vooruit kiezen. (Grijs: je kan geen keuze meer maken. De tijd hiervoor is verstreken; Blauw: voorgestelde maaltijd, maar je hebt zelf nog geen keuze gemaakt; Groen: je hebt zelf je keuze correct ingevoerd.)
  3. Scrol naar beneden om het voorgestelde menu te lezen. Ben je akkoord met het voorstel, dan klik je onderaan op de blauwe balk ‘Menu van de dag bestellen’.
  4. Wil je het menu aanpassen, dan klik je rechtsboven op ‘Stel je menu samen’. Maak een keuze uit de verschillende assortimenten. Vervolgens klik je op ‘Bekijk en bevestig je menu’. Ben je akkoord met je eigen samengestelde menu, dan klik je op ‘Menu bestellen’. Wil je toch nog een wijziging doen, dan klik je op ‘Menu aanpassen’.
  5. Vergeet niet om steeds te bevestigen. 

Als je een dieet volgt, zijn de gerechten aangepast aan je dieet. Verandert je dieet, dan gaan je eerdere keuzes verloren en dien je je nieuwe keuzes in te voeren.

Als je binnenkort een raadpleging hebt in het UZA, ontvang je twee dagen vooraf een herinnering per sms. Wie de UZA@ home app gedownload heeft, ontvangt in plaats van deze sms een notificatie van UZA@ home ter herinnering van zijn/haar afspraak. Tenminste als je toestaat dat de UZA@ home app je notificaties stuurt. Wie de notificaties niet toestaat, ontvangt nog wel steeds een sms.

Hoe laat ik notificaties van de UZA@ home app toe?

Bij het eerste gebruik van de app zal UZA@ home automatisch vragen of je meldingen wil ontvangen. Klik hier dan op ‘Ja’.
Toch per ongeluk ‘Nee’ aangeklikt? Ga dan naar je instellingen om de toegang toch aan te zetten.

Ik heb notificaties toegestaan voor UZA@ home, maar ontvang geen notificaties of sms?
Kijk zeker goed na bij de instellingen op je telefoon dat je voor UZA@ home meldingen toestaat.

Zie hieronder voor IOS en Andoid:

UZA@home_afspraakmeldingen